Microsoft Office je kancelářský balík, se kterým nejspíš každý pracoval. Především ve firmách. Aby Microsoft udržel současný trend využívání mobilních zařízení, vytvořil i webové verze hlavních produktů svojé vlajkové lodě. K většině předplatných získáte desktopové aplikace, se kterými se pracuje komfortněji a mají více funkcí. Pravda. Na druhou stranu funkcionalita.
Naopak, Google začal v online světě. Jeho produkty nemají tak rozsáhlou funkcionalitu jako Office, ale pro běžné potřeby většiny uživatelů stačí. Pro uživatele nevyužívající pokročilých funkcí naopak, méně znamená více. V přehlednosti a jednoduchosti ovládání.
A v oblasti spolupráce má G Suite jednoznačně navrch.
Přestože funkcionality obou produktů nejsou zdaleka stejné, dá se najít ekvivalent mezi základními aplikacemi:
- Word = Google Docs
- Excel = Google Sheets
- Powerpoint = Google Slides
- Outlook Online = Gmail
- Skype for Web = Google Hangouts
- One Note Online = Google Keep
- Sharepoint = Google Sites
Jaké řešení zvolit?
Zde bude záležet na činnostech, které s dokumenty provádíte. Kontingenční tabulky a různé analýzy budete muset udělat v Excelu. Současně PC aplikace Office jsou komfortnější na ovládání. Produktivnější.
Výběr není triviální a je více si o uvědomění způsobu práce. Každá firma má unikátní procesy, zkušenosti, výchozí předpoklady. Ale z vlastností produktů vychází trochu odlišný způsob práce.
Zvolte G Suite pokud:
- jste nová (malá) firma,
- zaměstnanci jsou neustále na cestách a intenzivně využívají mobilní zařízení,
- potřebujete intenzivně spolupracovat s externími pracovníky,
- nepracujete se složitými a rozsáhlými dokumenty,
- máte velké dokumenty (multimédia apod.) a chcete ušetřit,
- jste navyklí na Gmail.
Office 365 bude spíše vyhovovat pokud:
- často spolupracujete s (velkými) firmami, kde využívají Office (kompatibilita),
- intenzivně využíváte email,
- nejste pořád na internetu,
- potřebujete makra, kontingenční tabulky a další analytické funkce Excelu.
Pokud vám půjde jen o běžnou práci uživatelů, tj. tvorbu jednoduchých tabulek a textových dokumentů, Google je velkým konkurentem.
Přednosti Office 365
- desktopové aplikace,
- lepší Office kompatibilita (vzhledem k využití v Čechách),
- práce offline,
- lokální podpora (a dle volby v češtině),
- desktopový emailový klient Outlook (funkcionalita),
- znalost ovládání,
- práce s rozsáhlými dokumenty a tabulkami,
- v nejnižším programu získáte 1TB prostoru.
Výhody Google Docs
- lepší nástroje pro spolupráci a editaci dokumentů současně více uživateli,
- větší online funkcionalita (nemá alternativu v instalovatelné verzi),
- dostupnost odkudkoliv,
- obecně rychlost a schopnosti vyhledávání,
- v Business programu neomezené úložiště (pro 5 a více uživatelů),
- všechna data v cloudu - bezpečněji, než na lokálním disku,
- bez otravných aktualizací a reinstalací.