Microsoft Office je kancelářský balík, se kterým nejspíš každý pracoval. Především ve firmách. Aby Microsoft udržel současný trend využívání mobilních zařízení, vytvořil i webové verze hlavních produktů svojé vlajkové lodě. K většině předplatných získáte desktopové aplikace, se kterými se pracuje komfortněji a mají více funkcí. Pravda. Na druhou stranu funkcionalita.

Naopak, Google začal v online světě. Jeho produkty nemají tak rozsáhlou funkcionalitu jako Office, ale pro běžné potřeby většiny uživatelů stačí. Pro uživatele nevyužívající pokročilých funkcí naopak, méně znamená více. V přehlednosti a jednoduchosti ovládání.

A v oblasti spolupráce má G Suite jednoznačně navrch.

Přestože funkcionality obou produktů nejsou zdaleka stejné, dá se najít ekvivalent mezi základními aplikacemi:

  • Word = Google Docs
  • Excel = Google Sheets
  • Powerpoint = Google Slides
  • Outlook Online = Gmail
  • Skype for Web = Google Hangouts
  • One Note Online = Google Keep
  • Sharepoint = Google Sites

Jaké řešení zvolit?

Zde bude záležet na činnostech, které s dokumenty provádíte. Kontingenční tabulky a různé analýzy budete muset udělat v Excelu. Současně PC aplikace Office jsou komfortnější na ovládání. Produktivnější.

Výběr není triviální a je více si o uvědomění způsobu práce. Každá firma má unikátní procesy, zkušenosti, výchozí předpoklady. Ale z vlastností produktů vychází trochu odlišný způsob práce.

Zvolte G Suite pokud:

  • jste nová (malá) firma,
  • zaměstnanci jsou neustále na cestách a intenzivně využívají mobilní zařízení,
  • potřebujete intenzivně spolupracovat s externími pracovníky,
  • nepracujete se složitými a rozsáhlými dokumenty,
  • máte velké dokumenty (multimédia apod.) a chcete ušetřit,
  • jste navyklí na Gmail.

Office 365 bude spíše vyhovovat pokud:

  • často spolupracujete s (velkými) firmami, kde využívají Office (kompatibilita),
  • intenzivně využíváte email,
  • nejste pořád na internetu,
  • potřebujete makra, kontingenční tabulky a další analytické funkce Excelu.

Pokud vám půjde jen o běžnou práci uživatelů, tj. tvorbu jednoduchých tabulek a textových dokumentů, Google je velkým konkurentem. 

Přednosti Office 365

  • desktopové aplikace,
  • lepší Office kompatibilita (vzhledem k využití v Čechách),
  • práce offline,
  • lokální podpora (a dle volby v češtině),
  • desktopový emailový klient Outlook (funkcionalita),
  • znalost ovládání,
  • práce s rozsáhlými dokumenty a tabulkami,
  • v nejnižším programu získáte 1TB prostoru.

Výhody Google Docs

  • lepší nástroje pro spolupráci a editaci dokumentů současně více uživateli,
  • větší online funkcionalita (nemá alternativu v instalovatelné verzi),
  • dostupnost odkudkoliv,
  • obecně rychlost a schopnosti vyhledávání,
  • v Business programu neomezené úložiště (pro 5 a více uživatelů),
  • všechna data v cloudu - bezpečněji, než na lokálním disku,
  • bez otravných aktualizací a reinstalací.