Co na stránce najdete?
Problém či zlepšení
Jak řešit vybraný problém či nasadit zlepšení. Ukazujeme různé cesty (možnosti) řešení. Levné, zdarma, či robustní změny. Vyberete dle vaší situace a možností.

Klíčové jsou zákaznické příběhy (část Jak řešily jiné firmy). Získáte z reálné praxe - skutečné benefity, problémy při implementaci a zkušenosti s dodavatelem.

Řešení problému má obvykle více kroků (aktivit). Od úvodní analýzy po výběr vhodného systému.

V další části najdete detaily k řešení problému. A související odkazy.

Nanašli jste co jste hledali?
Zkuste přehled problémů (nebo detail pro profesi Projektová kancelář).

Nebo bleskově fulltextově prohledejte celou naši databázi

Přehled o stavu projektů

Chybí přehled o aktuálním stavu projektů ve firmě. Projektové reporty jsou posílány emailem. Nepravidelně. Obtížná konsolidace do jednoho pohledu. Stav prací na projektech je zdrojem častých dotazů.
  Nacházíte se v podobné situaci? Dále se dočtete, jak vyřešit Přehled o stavu projektů. Pokud ne, nasměruje vás náš interaktivní průvodce. Nebo se podívejte na všechna zlepšení pro profesi Projektová kancelář.

Jak řešit

Zajistit přehled o projektech ve firmě je zodpovědností projektové kanceláře (PMO - Project Management Office).

Zastupuje sponzory jednotlivých projektů a pravidelně vyžaduje informace o stavu projektů od projektových manažerů, konsoliduje je. Účelem projektové kanceláře je zajistit naplnění celkového cíle firmy s pomocí projektů. Softwarové produkty a řešení zautomatizují pravidelný reporting a zjednoduší agendu, která zajišťuje controlling projektů.



Aktivity k vyřešení Přehled o stavu projektů
1 Aplikace pro reporting projektů
2 Služby zavedení projektové kanceláře na klíč

Jak řešily jiné firmy

 Přehled o stavu projektů řešily další firmy. Přečtěte si jak a jaké benefity tím získaly. Čeho se vyvarovat a jaké zkušenosti měly s dodavatelem.

Přehled řešení

1 Aplikace pro reporting projektů

Projektové nástroje umožňující sběr a konsolidaci reportů o stavu projektů na jednom místě, přehledy projektů v kritickém stavu nebo s ohroženými výstupy a rychlá identifikace nutnosti zasáhnout nebo prioritizovat aktivity.

2 Služby zavedení projektové kanceláře na klíč

Založení projektové kanceláře, která zajistí jednotnou metodiku a kvalitu řízení projektů ve společnosti. Nastavení rolí, procesů, dokumentů a způsobů rozhodování a řešení konfliktů.

Popis řešení, omezení a vhodné kombinace

 Detailní popis jak přistoupit k řešení Přehled o stavu projektů. Čím začít, na co nezapomenout.

Projektová kancelář

Z procesu projektového řízení je role projektové kanceláře zajistit pravidelný sběr informací o stavu projektů od projektových manažerů. Zda práce na projektu běží dle harmonogramu, jaké problémy a konflikty se v průběhu projektu vyskytly, případně jestli hrozí posun milníků.

Výběr software pro projektový reporting

Se sběrem těchto informací dobře pomohou některé systémy na projektové řízení. Funkcionalita pokročilého reportingu napříč projektovým portfoliem není běžně dostupná funkcionalita.

Projektový dashboard, který je tvořen automaticky z dat jednoho projektu, pomůže při konsolidaci informací o stavu projektů, ale již neřekne nic např. o dopadu změn na další projekty, rizicích a aktuálních problémech, které mohou být zdrojem budoucího zpoždění projektu.

 

Ukázka, jak může vypadat přehled projektového portfolia (Office 365 Project Portfolio Dashboard)

Jak na projektový reporting - anglicky

  Nenašli jste řešení pro vaši firmu? Zkuste našeho interaktivního průvodce, ten vás nasměruje. Případně bleskově fulltextově prohledejte celou naši databázi
Ikony Nhor Phai(www.flaticon.com) licencovány dle CC 3.0 BY. Obrázky Pixabay.