ISO normy jsou zaměřeny na řízení firmy a kvalitu služeb zákazníkům. Jde především o způsoby organizace práce (od postupů, motivace, informací a znalostí po vyhodnocování a zlepšování). Nenařizují nasazení informačních systémů ani využívání externích konzultačních služeb.
V dnešní době si můžete hodně činností usnadnit a dostat je na vyšší úroveň. Využití digitalizace a automatizace přirozeně povede i ke snazšímu splnění požadavků noremy.
Vedení dokumentace ke splnění podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví pracovníků si usnadníte dokumentačním systémem, kde uložíte libovolní dokumenty (směrnice, předpisy, manuály, pracovní postupy) a snadno je sdílíte v rámci firmy.
Zavedení principů řízení výkonnosti (organizace procesního řízení) a nasazení IT systému pro sledování klíčových procesů, měření jejich výkonnosti, reporting a manažerské přehledy pro přípravu podkladů k optimalizaci a zlepšování (nástroj).
Zajištění řízené distribuce norem ve společnosti je úlohou dokumentačních systémů s dokumentovým workflow. Jedná se o základní funkcionalitu. Některé systémy mají agendu řídicích dokumentů speciálně řešenou.
Systémy podporují tvorbu směrnic a norem napříč firmou. Před schválením dokument prochází i několika koly připomínkových řízení. Po schválení je automaticky distribuován na zaměstnance.
Nástroje, které vám umožní předávat dokumenty po firmě tak dlouho, dokud není schválená poslední verze. Na dokument se nezapomene. Neztratí se. A najde si svého čtenáře.
Naplnění všech požadavků norem ISO je celofiremní aktivita, ve které hlavní roli hraje zákazník. Všechny činnosti ve firmě jsou konány s ohledem na zjištění potřeb zákazníků a následnou dodávku služeb k naplnění těchto potřeb. Přitom dochází k realizaci firemních cílů, které jsou musí být pravidelně revidovány, přezkoumávány, upravovány.
Zavedením systému managementu kvality získáte:
K plnění požadavků ISO norem přispívají různé nástroje. Software, jehož zavedení není podmínkou, ale usnadní vám život s měřením procesů a správou dokumentů.