Co na stránce najdete?
Problém či zlepšení
Jak řešit vybraný problém či nasadit zlepšení. Ukazujeme různé cesty (možnosti) řešení. Levné, zdarma, či robustní změny. Vyberete dle vaší situace a možností.

Klíčové jsou zákaznické příběhy (část Jak řešily jiné firmy). Získáte z reálné praxe - skutečné benefity, problémy při implementaci a zkušenosti s dodavatelem.

Řešení problému má obvykle více kroků (aktivit). Od úvodní analýzy po výběr vhodného systému.

V další části najdete detaily k řešení problému. A související odkazy.

Nanašli jste co jste hledali?
Zkuste přehled problémů (nebo detail pro profesi Kvalita a audit).

Nebo bleskově fulltextově prohledejte celou naši databázi

Zavedení systému řízení kvality (QMS)

Potřebujete certifikaci managementu jakosti ISO 9001? Nebo potřebujete aby vaše služby byly kvalitnější. Zákazníci spokojenější. A vraceli se vám? Zavedení QMS (systém řízení kvality) můžete udělat pořádně nebo jen pro certifikaci.
  Nacházíte se v podobné situaci? Dále se dočtete, jak vyřešit Zavedení systému řízení kvality (QMS). Pokud ne, nasměruje vás náš interaktivní průvodce. Nebo se podívejte na všechna zlepšení pro profesi Kvalita a audit.

Jak řešit

Zlepšit firmu můžete různými způsoby. Ale jedním byste měli začít. Nasazením správného systému managementu kvality! Iso 9001 vám neřekne, jak mají vypadat vaše služby. Spíše vás povede, jak kvalitu svých služeb řídit. Dávat si cíle a následně měřit, zda se k cílům přibližujete. V do centra vašeho vnímání posadí zákazníka. A vy budete sledovat, jak on hledí na kvalitu vašich služeb a produktů.

Jedná se o změnu myšlení, ve které vá mohou pomoci ICT nástroje (popisy a měření procesů, řízení dokumentace, předpřipravené nástroje pro neshody a nápravná opatření, reportovací nástroje apod.), ale to důležité je váš přístup. Nasadit QMS systém můžete sami, nebo s pomocí konzultantů. Rychlejší a spolehlivější jsou konzultanti z několika důvodů, ale neznamená to,že si kvalitu nedokážete zavést sami. 



Aktivity k vyřešení Zavedení systému řízení kvality (QMS)
1 Služby zavedení procesního řízení
2 Využití software pro řídicí dokumentaci
3 Zavedení řešení elektronického oběhu dokumentů

Jak řešily jiné firmy

 Zavedení systému řízení kvality (QMS) řešily další firmy. Přečtěte si jak a jaké benefity tím získaly. Čeho se vyvarovat a jaké zkušenosti měly s dodavatelem.

Přehled řešení

1 Služby zavedení procesního řízení

Implementace procesního řízení je prováděna s cílem získat kontrolu nad firemními činnostmi. Spolehlivost

2 Využití software pro řídicí dokumentaci

Systémy podporují tvorbu směrnic a norem napříč firmou. Před schválením dokument prochází i několika koly připomínkových řízení. Po schválení je automaticky distribuován na zaměstnance.

3 Zavedení řešení elektronického oběhu dokumentů

Nástroje, které vám umožní předávat dokumenty po firmě tak dlouho, dokud není schválená poslední verze. Na dokument se nezapomene. Neztratí se. A najde si svého čtenáře.

Popis řešení, omezení a vhodné kombinace

 Detailní popis jak přistoupit k řešení Zavedení systému řízení kvality (QMS). Čím začít, na co nezapomenout.

Výhody a nevýhody externí konzultační firmy pro zavedení QMS

  • pozornost vedení - jedná se o investici a pokud ji někdo zaplatí, tak to asi opravdu chce - není to stylem "Franto, zkus to nějak nastavit",
  • málokde je volná kapacita - pořádně zavést kvalitu je o přístupu firmy, ten prosadí spíše někdo z vedení, a ti zas nemají čas...externisté proto pomohou lépe
  • znalosti a metodiky - zkušený konzultant to již párkrát dělal a tak ví jak, má šablony, obecné procesní modely, ví co s tím,
  • doma není nikdo prorokem - externistu bude vedení spíše poslouchat a zavádění QMS je o změně uvažování - managementu.

Pokud to s kvalitou myslíte vážně a jste dost velká firma, nevyhnete se jmenování dedikovaného člověka pro kvalitu. A věřte, bude mít co dělat. Nejen před přípravou na audit. Zlepšování, facilitace řešení problémů napříč firmou, koordinace změn nebo příprava reportů jak vám šlape firma jej vytíží na 100%. 

Přínosem zavedení kvality bude

  • lepší kvalita produktů a služeb,
  • permanentní zlepšování vašich procesů,
  • růst produktivity a efektivity práce,
  • řízení spokojenosti a loajality zákazníků,
  • zpřehlednění fungování firmy,
  • spokojenost zaměstnanců a méně konfliktů,
  • spolehlivost vnitřních procesů a zvýšení důvěryhodnosti firmy,
  • ochrana před sankcemi státní správy a plnění legislativních norem.
  Nenašli jste řešení pro vaši firmu? Zkuste našeho interaktivního průvodce, ten vás nasměruje. Případně bleskově fulltextově prohledejte celou naši databázi
  Máte ještě jiný zajímavý zdroj? Napište nám a zvýšíme informační hodnotu této stránky.
Ikony Nhor Phai(www.flaticon.com) licencovány dle CC 3.0 BY. Obrázky Pixabay.