Co na stránce najdete?
Problém či zlepšení
Jak řešit vybraný problém či nasadit zlepšení. Ukazujeme různé cesty (možnosti) řešení. Levné, zdarma, či robustní změny. Vyberete dle vaší situace a možností.

Klíčové jsou zákaznické příběhy (část Jak řešily jiné firmy). Získáte z reálné praxe - skutečné benefity, problémy při implementaci a zkušenosti s dodavatelem.

Řešení problému má obvykle více kroků (aktivit). Od úvodní analýzy po výběr vhodného systému.

V další části najdete detaily k řešení problému. A související odkazy.

Nanašli jste co jste hledali?
Zkuste přehled problémů (nebo detail pro profesi Projektová kancelář).

Nebo bleskově fulltextově prohledejte celou naši databázi

Vytvoření projektové kanceláře

Jedno místo, které bude dohlížet na naplnění role projektového řízení ve společnosti. Nastaví projektové procesy, bude mít přehled o běžících projektech a zajistí zlepšování v této oblasti. Bude důležitým partnerem vedení firmy.
  Nacházíte se v podobné situaci? Dále se dočtete, jak vyřešit Vytvoření projektové kanceláře. Pokud ne, nasměruje vás náš interaktivní průvodce. Nebo se podívejte na všechna zlepšení pro profesi Projektová kancelář.

Jak řešit

Projektovou kancelář si snadno zřídíte vlastními silami. Důležité je získat podporu vedení a mít jasný cíl. Proč ji zřizujete a jakou úlohu by měla hrát. Pokud máte zkušené zaměstnance v projektovém řízení, situace je jednodušší.

Pokud nejste schopni zajistit plnou podporu vedení společnosti, vztahy mezi odděleními a projekty jsou komplikované a dopad projektů velký (na zákazníky apod.), lze doporučit využít konzultace externích subjektů.

Projektová kancelář je nejen o přehledech projektů, ale hlavně o procesech, alokaci zdrojů, řešení eskalací a obecně zvyšování úrovně projektového řízení ve firmě (tj. schopnosti projektů dosáhnout cílů aniž by mělo výrazné dopady na zbytek fungování firmy). 

Hlavním úkolem je alokace volných kapacit na vlastní práci kanceláře. V malé firmě půjde spíše o přehledy, ve velké již o koordinaci komplikovaných problémů typu konfliktů o zdroje mezi liniovou a projektovou částí organizace.



Vytvoření projektové kanceláře lze řešit různými cestami:
Aktivity(filtrování tlačítky):
1 Konsolidace informací o aktuálních projektech
2 Služby zavedení projektové kanceláře na klíč
3 Software pro řízení projektů zdarma
4 Nástroje pro řízení portfolia projektů

Jak řešily jiné firmy

 Vytvoření projektové kanceláře řešily další firmy. Přečtěte si jak a jaké benefity tím získaly. Čeho se vyvarovat a jaké zkušenosti měly s dodavatelem.

Přehled řešení

1 Konsolidace informací o aktuálních projektech

Získání přehledu o aktuálně běžících projektech ve firmě je interní aktivita. Přehled projektů je základem pro nastavení projektového řízení. K uložení přehledu využijete klasický software typu Office nebo software zdarma. Tužka a papír mnohdy postačí.

2 Služby zavedení projektové kanceláře na klíč

Založení projektové kanceláře, která zajistí jednotnou metodiku a kvalitu řízení projektů ve společnosti. Nastavení rolí, procesů, dokumentů a způsobů rozhodování a řešení konfliktů.

3 Software pro řízení projektů zdarma

Pokud chcete začít s projektovým řízením, nebo máte pár projektů, postačí vám software, který můžete užívat zdarma. Jakmile poznáte užitek programů, nebude pro vás problém si za jeho užití zaplatit. Ideální i pro vyzkoušení před rozhodnutím o koupi.

4 Nástroje pro řízení portfolia projektů

Pro řízení většího projektového portfolia je ideální využít software, který umí konsolidovat informace z jednotlivých projektů. Dále vám umožní prioritizovat projekty a dávat přednost v čerpání zdrojů. Změny v jednom projektu budou mít dopad na portfolio.

Popis řešení, omezení a vhodné kombinace

 Detailní popis jak přistoupit k řešení Vytvoření projektové kanceláře. Čím začít, na co nezapomenout.

Mezi činnosti projektové kanceláře patří:

  • příprava metodiky projektového řízení, definování zodpovědností a rolí,
  • spolupráce na definici projektu, jeho příprava a výběr řešení,
  • multiprojektové řízení,
  • koordinace projektového portfolia,
  • nastavení způsobů analýzy a řízení rizik, jejich pravidelné vyhodnocování,
  • případná administrativní podpora řízení projektu,
  • kontrola kvality projektů - dokumentace, reportů, řízení.

Pro podporu aktivit je vhodné zavést systém pro řízení projektového portfolia (EPM - Enterprise Project Management).

 

Co je projektová kancelář (anglicky)

  Nenašli jste řešení pro vaši firmu? Zkuste našeho interaktivního průvodce, ten vás nasměruje. Případně bleskově fulltextově prohledejte celou naši databázi
Ikony Nhor Phai(www.flaticon.com) licencovány dle CC 3.0 BY. Obrázky Pixabay.